torsdag 13 november 2008

"Dricka mycket vatten. "

Sagor för nära kvällar.

Text: Bue Nordström

Bild: Helena Bergenrud

" Som ni ser är jag på väg ur boet för första gången. Jag tror faktiskt att jag flyger med en hastighet av flera hundra kilometer i timmen. Snart är jag nere, och då ska jag upp igen, men nu måste jag hitta bromsen".















"Hon är så fin. Och liten. Jag får forma mina händer myckrt varsamt så hon ligger tryggt. Hon är så fin och jag vet att jag aldrig kommer att tröttna på att hålla henne".

Nyfikenheten















"Kanske tror ni inte att det är sant men i dag har jag faktiskt varit på utflykt. Hela dagen, med alla dom andra små båtarna. Kanske tror ni inte att det är sant. Kanske tror ni bara att det är barn som åker på utflykt. Men så är det inte. Vi små båtar älskar utflykter. Vi har varit på åar, fjordar, sjöar och älvar. En gång var vi precis på kanten av havet. Det rikyiga havet. Det är lite farligt, men det blir i alla fall spännande när vi ska dit igen. När utflykten var slut kom min stora båt och hämtade mig och jag berättade om allt jag varit med om och lite till".












Att hålla balansen/sinnesjämvikt























































































































































































































































































































































































































































2 kommentarer:

S sa...

Den är så fin den boken, jag köpte den när vi gick sista bildkursen, en bok att ta fram och bara njuta och fundera över.
Funderar du möjligen på att göra bok?

Anna sa...

Jag uppskattar verkligen den här delen utan vare sig ord eller bild bara ett rytmiskt klickande av mig för att komma ner. Som en liten paus mitt i allt och den skapade jag inte själv utan du har just gett bort en paus till mig. Coolt!